Zespół Mean Motion powstał na podstawie doświadczeń wypracowywanych przez 7 lat współpracy z małymi, średnimi i dużymi firmami oraz rozwoju wielu marek wewnętrznych, takich jak Printsite Company, Let’s Click i Amity Manage. Analityka była kolejnym naturalnym krokiem w rozwoju i poszukiwaniu możliwości optymalizacji procesów sprzedażowych, marketingowych i biznesowych. Ładnie brzmi, ale jak dokładnie wygląda nasza praca?
Wszystko rozpoczęło się od naturalnego rozwoju i poszerzania zakresu usług Statson Linfield (więcej o Statson Linfield przeczytasz tutaj). Na początku 2022 roku wydzielony został wewnętrzny Dział Strategii i Analizy Danych (Strategy & Data Analysis Departament), obok funkcjonujących już Web Development & IT Departament, PR & Marketing Departament, Branding & Graphic Design Departament oraz Customer Service Department.
Dział strategii i analiz powstał ze względu na brakujący element, który zaczęliśmy coraz częściej dostrzegać we współpracy z klientami i partnerami, czyli odpowiedź na pytanie „dlaczego?”. Dlaczego projektujemy to w taki sposób? Dlatego komunikat w tej kampanii będzie miał akurat takie brzmienie? Dlaczego przycisk na stronie internetowej będzie zielony i umieszczony po lewej stronie? Własna ambicja nie pozwalała nam pozostawiać takich pytań bez odpowiedzi, więc cierpliwie ich szukaliśmy, odpowiadając zarówno sobie, jak i naszym klientom. Kolejnym krokiem było poszerzenie własnych kompetencji oraz czerpanie wiedzy i doświadczenia od czołowych ekspertów w Polsce w tym zakresie, takich jak Paweł Tkaczyk (współpracował z Orange, HBO i SONY) czy Maciej Lewiński (wieloletni Google Certified Trainer oraz Google Analytics Top Contributor) oraz wielu przypadków, z którymi spotkaliśmy się w trakcie naszej dotychczasowej pracy.
Początek Mean Motion.
W kwietniu 2023 roku oficjalnie powstała nowa marka – Mean Motion, która jest naturalną ewolucją Strategy & Data Analyst Departament, ale już jako wydzielona struktura, skupiona tylko lub aż na usługach z zakresu szczegółowej analizy danych, tworzenia wielowarstwowych raportów oraz poszukiwaniu możliwości optymalizacji procesów sprzedażowych, marketingowych i biznesowych. Lwią część naszej pracy stanowią nadal współprace z dotychczasowymi partnerami, ale nowy brand pozwolił nam wyjść poza dotychczasowe ramy i umożliwił dotarcie również do nowych, mniejszych i większych firm, które zauważają coraz większy potencjał w posiadaniu konkretnej wiedzy.
Marka Mean Motion to również nowy rozdział w zakresie edukacyjnym. Naszą ambicją nie jest tylko analizować, raportować i optymalizować, ale chcemy również uświadamiać i edukować. Chcemy pokazywać przedsiębiorcom, właścicielom i dyrektorom firm, jak ważne jest zadawanie pytań, szukanie odpowiedzi i podejmowanie odpowiednich decyzji biznesowych.
Czasami mała zmiana, której do tej pory nikt nie dostrzegał, okazuje się zmianą, mającą niespodziewanie duży wpływ na efekty, wyniki i przychody biznesu. Liczby lubią zaskakiwać, a my lubimy ujarzmić to zaskoczenie.
W czym możemy Ci pomóc?
Fundamentem naszej pracy jest poznanie potrzeb naszego Klienta i nakreślenie wspólnego kierunku poszukiwań. Analityka to obszar, który nie ma sztywno ustalonych ram, w których należy się poruszać – tak naprawdę im mniejsze ramy tym ciekawsze i bardziej wartościowe efekty możemy uzyskać.
W naszej pracy, poruszamy się w kilku głównych obszarach:
Konfiguracja Google Analytics
Odpowiednia konfiguracja narzędzi analitycznych to pierwszy krok do sukcesu. Przeprowadzimy ten proces dla Ciebie.
Analiza Google Analytics
Dane gromadzone przez Google Analytics 4 wymagają ciągłej analizy, tworzenia zestawień i raportów tak, aby wyciągać odpowiednie wnioski.
Wsparcie Google Analytics
Kluczem do sukcesu jest stawianie odpowiednich pytań, które pozwalają odnaleźć odpowiednie odpowiedzi. W Mean Motion uwielbiamy pytać.
Konfiguracja Google Tag Manager
Jeśli można prościej to dlaczego z tego nie skorzystać? Google Tag Manager (GTM) pozwala na szybsze dodawania tagów do Twojej witryny.
Konfiguracja BigQuery
Analityka w biznesie to proces ciągły, który wymaga magazynowania danych w bazach takich jak BigQuery.
Raporty Looker Studio
Looker Studio to ostatni element układanki po GTM, GA4, BigQuery. Przygotujemy dla Ciebie raporty i zestawimy dane z różnych źródeł.
Czy potrzebujesz naszej pomocy? Najlepiej to sprawdzić 🙂
Skontaktuj się z nami i umów na bezpłatną 15 minutową konsultację, podczas której poświęcę Ci swój czas, aby odpowiedzieć na wszystkie nurtujące Cię pytania. Zastanawiasz się czy taka współpraca jest Ci potrzebna? Obawiasz się czy nie nadwyręży to za bardzo Twojego budżetu? Po prostu to sprawdź – prościej się nie da 🙂 Konsultacja to całkowicie niezobowiązująca rozmowa, podczas której Ty pytasz, a ja odpowiadam. Zależy mi na tym, abyś świadomie podejmował decyzje nie tylko podczas, ale już przed rozpoczęciem naszej wspólnej drogi przez tajemnice danych. Do zobaczenia!
Jakub Klęsk
Operations Director, Business Data Analyst
Jakub Klęsk
Operations Director, Business Data Analyst
Sekwencja ścieżki konwersji – jak ją zdefiniować i dlaczego jest kluczowa z punktu widzenia parametrów sprzedażowych?
Zastanawiasz się jakie podstrony odwiedza klient, który finalnie dokonuje transakcji? Jakie interakcje z Twoją stroną podejmuje? Które z nich wpływają korzystnie na realizację Twoich celów…
2023-08-22
Eksplorowanie – jak wykorzystać nową zakładkę w Google Analytics 4?
Google Analytics 4, czyli nowa wersja analitycznego narzędzia ze stajni Google, umożliwia analizę danych na kilku różnych poziomach, uzależnionych od wiedzy, umiejętności, doświadczenia, a przede…
2023-08-15